יום שבת, 10 ביולי 2010

תזונה טבעית והפחתת משקל

נשיאת משקל עודף דומה לשהות בתוך בור עמוק. על-מנת לצאת ממנו, צריך לבחור בתוכנית המתאימה.
תוכנית התזונה ההוליסטית תצייד אתכם בכלים פרקטיים, אשר יאפשרו לכם לאזן את משקל הגוף ולשמור עליו לאורך כל החיים, ללא צורך במדידה, בשקילה ובספירת קלוריות.
הדגש בתוכנית זו, הוא על שמירת משקל תקין לטווח ארוך בדרך בטוחה, טבעית, בריאה, יעילה ומהנה- ושילובה בקלות בחיי השגרה. התוכנית נבדלת משאר הדיאטות השיווקיות, אשר נותנות תוצאות לטווח קצר בלבד ומתמקדות בעיקר בספירת קלוריות. למעשה,תוכניות אלו משמינות. ברוב המקרים, מספר חודשים לאחר הירידה במשקל, מחזירים את משקל הגוף ואף מוסיפים עליו, פוצחים בדיאטה נוספת, שוב מפחיתים וחוזר חלילה. מעגל זה מחליש את המערכת המטבולית ומאט את קצב שרפת השומנים.
שמירה על משקל גוף תקין ויציב, תלויה בתגבור פעולת הבערה של המערכת המטבולית. הדגש בתוכנית זו, הוא על תהליך שרפת המזון ולא רק על כמות הקלוריות. מערכת מטבולית הפועלת במלוא שיא תפוקתה, תשרוף את המזון החודר לגוף ותהפוך אותו לאנרגיה ולא לרקמות שומן. אם כך, תגבור פעילות המערכת המטבולית הוא המפתח לשמירה על משקל גוף מאוזן לטווח הארוך. כאשר המערכת המטבולית חזקה, ניתן לצרוך כמויות גדולות יחסית של מזון מבלי להעלות במשקל. במידה והדגש בכל תוכנית הרזיה לא יושם על תגבור מערכת המטבולית, המאבק על ירידה ועלייה במשקל ימשך לאורך כל החיים.
ניתן להשוות פעילותה של מערכת זו לאש הבוערת בגוף, שורפת את המזון והופכת אותו לאנרגיה. כמו האש השורפת את העץ, כך גם המערכת המטבולית שורפת את המזון והשומן בגוף האדם. בהתאם לכך, האש של מערכת מטבולית איטית לא תשרוף את עודפי השומן ביעילות, בעוד שאש של מערכת מטבולית הפועלת במלוא עוצמתה, תשרוף את המזון ותהפוך אותו לאנרגיה- ולא לשומן. הפנמת עובדה זו היא הדרך לאיזון משקל הגוף למשקל אידיאלי ולשמירתו לאורך כל החיים.
תוכנית התזונה הטבעית לתגבור פעילותה של המערכת המטבולית, מבוססת על מזון איכותי המכיל ערכי תזונה רבים וגבוהים, קל לעיכול ובעל יכולת ספיגה וקליטה מהירה. מזון מסוג זה יבעיר, יתדלק, ימריץ ויתגבר את אש המערכת.
אבות המזון (חלבונים, פחמימות, שומנים, מינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים) נמצאים בשפע בסוגי המזונות הנכללים בתזונה הטבעית: פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, זרעים, זרעונים, נבטים, ונבטוטים. ניתן להכין סוגים מגוונים לאינספור של תפריטים קלים להכנה וערבים לחך.

פחמימות פשוטות
פירות וירקות חיים ומיציהם, אלו מהווים את המקור הטוב ביותר לפחמימות פשוטות. הם מכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, מינרלים, ויטמינים וכמות השומן בהם נמוכה. הם משמשים חומר המתלקח בקלות ובמהירות הגבוהה ביותר. זהו חומר ההצתה- ה"זרדים".

פחמימות מורכבות
דגנים מלאים כמו קינואה, דוחן, אורז מלא, כוסמין, כוסמת, תירס, תפוח -אדמה ובטטה הנם המקור הטוב ביותר לפחמימות מורכבות. קבוצת מזון זו מייצגת את בול העץ המשמש כחומר דלק יציב.

חלבונים מן הצומח
פרוטאין מן הצומח, כגון זה הקיים בסוגי השעועית למינה, בעדשים, טופו, וטמפה- הוא המקור הטוב ביותר לחלבון . חלבון זה הנו אופטימלי עבור המערכת המטבולית, שכן הוא מכיל כמות גבוהה של סיבים תזונתיים וערך השומן בו נמוך. הוא אינו מכיל שומן רווי, כולסטרול וכמו כן ויוצר סביבה בסיסית ולא חומצית בגוף, בניגוד לחלבון מן החי. חלבון מן הצומח מספק לגוף את כמות החלבון הנחוצה, מבלי הנזק שנגרם לבריאות כתוצאה מצריכת פרוטאין מן החי.

שומן טבעי ( לא רווי)
קל לעיכול יחסית ואינו מכביד על פעילותה של המערכת המטבולית. שומנים בלתי רווים הנמצאים באבוקדו, אגוזים, שקדים, זרעים וזרעונים הוא המקור הטוב ביותר לשומן הכרחי לבריאות ולפעילות התקינה של הכבד המוח ויתר אברי הגוף הפנימיים. שומנים אלה חיוניים לפעילות התקינה של המערכת המטבולית והן לבריאות הכללית של הגוף.

תגובה 1:

  1. נירה היקרה
    הפוסט שלך הוא מצויין, ואת מעלה כאן הרבה מאוד נקודות חשובות.
    אחת הבעיות הנפוצות באמת בדיאטות כאלה או אחרות, היא למעשה שהן חוטאות לאמת ובעצם מכות ללא רחם את מי שעושה אותן ללא כל הבנה בסיסית.
    רובנו תופשים וחווים את הדיאטה כסוג של "עונש". צריך לספור קלוריות, להגביל את עצמנו במה שנכנס לנו לפה ולנהוג בצורה שנוגדת את הלך הרוח והרצון שלנו. וכאן למעשה הטעות הגדולה!
    מה שחשוב הוא לפתח הרגלים חיוביים, כאלה שאינם באים לתחום או להגביל, אלא ליצור חשיבה חיובית, תוצאות חיוביות כמו במקום לנשנש עוגות ומתוקים- לנשנש מלפפונים, גזרים, עגבניות וכו... לשנות דפוסים שליליים ולהופכם לחיוביים ומהנים.
    השני הינו הקנייית הרגלי פעילות גופנית סבירה כך שהאדם ירצה לעשות, יהנה ואף יהפוך אותם לשיגרה.

    שילוב של כל הרכיבים הללו, יניבו תוצאה אמיתית הן של ירידה במשקל, והן של שמירה על המשקל החדש לאורך זמן. כל זאת מבלי הקושי הנוראי של לנסות ולשמור או לשמר את המשקל החדש והקטן יותר.

    תודה רבה לך על הפוסט

    שושי ביקובסקי | תזונה טבעית

    השבמחק